SuSaulium
Sveika Gyvensena
Sveika Gyvensena
Asmeninis treneris
SKAIČIAI
Atsiliepimai
SelfBranding
Kursai
Antsvoris
Uždari mokymai įmonėms
Media
VIDEO
Mintys
Receptai
mankštos
Naujienos
Stresas
Maistas
Naudinga
Dieta
Rekomenduoju
Kontaktai
Kūno masės indeksas KMI
Be Glitimo
Linai
Duona
Grikių duona
Daiginti kviečiai
Košės
Daiginimo lentelė
Žalieji kokteiliai
Moliūgai RAW
Žieminis kokteilis
Melioninis kokteilis
RAW košelė
Bananinis desertas
CitrusBananas
Naminis šokoladas
Ryžių paplotėliai
Daiginti kviečiai

Atrodo neįtikėtina, bet dygstančiame grūde vitaminų ir fitoestrogenų yra 50 kartų daugiau nei subrendusiame.

Daiginti kviečiai – paprastas būdas: Teisingai sudygę ir tinkami valgytiStiklinę ekologiškų ar iš patikimo ūkininko pirktų kviečių grūdų gerai nuplaunam po šaltu vandeniu(aš naudoju plovimui ozonuotą vandenį, galima naudoti ir jonizuota) ir užmerkiam 18-24 valandom, kad būtų apsemti bent 1 cm virš grūdų. Jei turim galimybę, padarom tarpinius 1 ar 2 perplovimus. Po to kai jau pamirkėm, dar kartą nuplaunam ir drėgnus supilam į gilią lėkštę ar dubenį ir uždengiam taip , kad oras šiek tiek galėtų cirkuliuoti, bet drėgmė išsilaikytų. Pastatom 22-25 laipsnių temperatūroj. Ir viskas, po 12 val. grūdai perplaunami ir valgomi arba perplaunami ir dar palaikomi kol atrodys kaip pirmoje nuotraukoje. Net jei daigelis dar nepasirodė, visi procesai grūdo viduje jau prasidėję. 
Skaniausia - perplauti šiltu vandeniu ir tada valgyti. Jei nesuvalgote iš karto, toliau dar keletą dienų galima laikyti šaldytuve. Jei daigelis viršijo 3 milimetrus, grūdai valgyti netinkami, jie NUODINGI - būtina juos išmesti, arba galite pasėti. Sekantis produktas jau kviečio želmuo. Beje, dėl daigo ilgumo jau daug metų vyksta diskusijos, bet visi 100% sutinka, kad naudingiausias grūdas - kai daigelis tik prasikala. Antroje nuotraukoje - kviečiai, kurių aš nevalgau.
Taip pat negalima daiginti chemikalais dezinfekuotų sėklų. Daiginamas sėklas rekomenduojama perrinkti, išmesti pažeistas ir sutrūkinėjusias.

Grūdas padengtas celiuliozės apvalkalu - tai tarsi B grupės vitaminų saugykla. Minkštimas (endospermas) yra sudarytas iš krakmolo (65 proc.), baltymų (10-15 proc., kartais jų būna net iki 26 proc.) ir riebalų (jų yra nedaug). Minkštimas turi aminorūgščių, mineralinių medžiagų, vitaminų C ir PP. Smailiame grūdo gale yra užuomazga, joje – maistingųjų medžiagų atsargos ir vitaminas E - ne veltui jis vadinamas augimo vitaminu. Kai sausa, grūdas tarsi miega letargo miegu, taip jis gali išbūti net 50 metų. Bet užtenka lašelio drėgmės - ir grūdas pradeda dygti. Dygimas - intensyvus periodas, atbundanti gyvybė. Tada ji staiga išsiveržia. Pagal savo energiją, pagal biocheminius procesus, jų greitį ir įvairovę grūdas su nieku iš gyvosios gamtos negali būti lyginamas. Subrendusiame grūde šie procesai vėl sulėtėja. Taigi dygstantis grūdas turi didžiulių jėgų, todėl pagrįstai laikomas vienu iš geriausių maisto produktų.

Vartojant daigintus grūdus, geriau pasisavinama geležis ir kiti mikroelementai. Daiginti kviečiai yra geriausias cinko, mangano, vario ir neorganinio fosforo šaltinis. Pasikeičia ir daigintų grūdų baltymų savybės, organizmas lengviau gali juos pasisavinti. Daigintuose grūduose yra daug natūralios ląstelienos, kuri gerina virškinimą. Be to, jie valo kraują – pašalina toksinus. Valgyti daigintus grūdus rekomenduojama sergantiesiems skrandžio opa, egzema, tiems, kuriems padidėjęs cholesterolio kiekis. Kviečių daigai veikia kaip jaunystės eliksyras, jie pagerina darbingumą, lytinį pajėgumą. Nustatyta, kad vartojant daigus pagerėja regėjimas, plaukai tampa vešlesni, žvilgantys, dantys pasidaro tvirtesni, kraujospūdis - normalus. Taigi žmonės tampa sveiki, žvalūs, optimistai - ir tai stebuklinga daiginto grūdo galia.

Vitaminas B yra savotiškas kuras, padedantis mūsų organizmui pasipildyti energijos ir jėgų. Be jo, teigia mokslininkai, jausimės susierzinę, būsime nervingi ir silpni. Beje, nemiga ir prasta atmintis — taip pat šio vitamino stokos pasekmė. Vitamino B2 stygius skatina odos susirgimus, diabetą, sunkiai gyja žaizdos, sutrinka virškinamasis traktas, išryškėja akių susirgimai, kepenų cirozė.  Grūdai padeda susidoroti su infekcijomis, ypač su peršalimu. Stiprina imunitetą, padeda organizmui atjaunėti. Daigintuose grūduose taip pat yra daug geležies, fosforo, magnio ir kalcio.



Atgal į
RECEPTAI 

Jei patiko, paspauskite Patinka :-) ačiū!